گیمینگ

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

اگه اهل بازی‌های ویدیویی هستی یا عاشق دیدن ویدیوهای گیمری هستی، حتماً می‌دونی که ضبط و استریم بازی یکی از مهم‌ترین کارهایی هست که گیمرهای حرفه‌ای انجام می‌دن. فرقی نمی‌کنه که بخوای گیم‌پلی خودت رو برای شبکه‌های اجتماعی ضبط کنی یا بخوای به صورت زنده استریم کنی، به یه برنامه درست و حسابی نیاز داری. توی این مقاله می‌خوایم چندتا از بهترین برنامه‌های استریم بازی و ضبط بازی رو بررسی کنیم و ببینیم کدومشون برای کارهای مختلف بهتره.

چرا به برنامه‌های استریم و ضبط نیاز داریم؟

اول از همه بذار بگم که چرا اصلاً باید به دنبال بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی باشیم. وقتی یه بازی جدید رو تجربه می‌کنی یا یه برد خفن توی یه بازی چند نفره آنلاین به دست میاری، هیچ چیز بهتر از این نیست که اون لحظه‌ها رو ضبط کنی یا با بقیه به صورت زنده به اشتراک بذاری. اما اگه برنامه‌ای که استفاده می‌کنی کیفیت لازم رو نداشته باشه یا کار کردن باهاش سخت باشه، کل لذت بازی از بین می‌ره. پس انتخاب یه برنامه مناسب خیلی مهمه. حالا بیاین ببینیم بهترین برنامه‌های ضبط بازی و استریم بازی چی هستن.

OBS Studio: پادشاه برنامه‌های استریم بازی

وقتی حرف از برنامه‌های استریم بازی می‌شه، اولین گزینه‌ای که باید بهش فکر کنیم OBS Studio هست. این برنامه یه جورایی پادشاه استریم و ضبط محسوب می‌شه. OBS Studio کاملاً رایگانه و از همه مهم‌تر متن بازه، یعنی می‌تونی خیلی راحت تنظیماتش رو به دلخواه خودت تغییر بدی. این برنامه هم برای ویندوز، هم برای مک و هم لینوکس در دسترسه. اگه قصد داری ویدیوهای با کیفیت بالا ضبط کنی یا می‌خوای استریم زنده حرفه‌ای راه بندازی، OBS Studio یکی از بهترین برنامه‌های استریم بازی هست که می‌تونی ازش استفاده کنی.

ویژگی‌های OBS Studio شامل پشتیبانی از استریم به پلتفرم‌های مختلف مثل Twitch، YouTube و Facebook هست. رابط کاربریش در نگاه اول شاید یکم پیچیده به نظر بیاد، ولی وقتی یکم باهاش کار کنی، کاملاً دستت میاد. من شخصاً از OBS برای استریم بازی‌هام استفاده می‌کنم و همیشه ازش راضی بودم.

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

Streamlabs OBS: نسخه ساده‌تر برای استریمرها

اگه تازه‌کار هستی و OBS برات یکم پیچیده‌ست، جای نگرانی نیست. Streamlabs OBS یا به اختصار SLOBS، همون OBS هست با یه سری تغییرات که کار کردن باهاش خیلی ساده‌تره. این برنامه مخصوص کسایی طراحی شده که می‌خوان سریع و راحت استریم بازی‌شون رو شروع کنن. از همه بهتر، این برنامه تعداد زیادی ویجت و امکانات اضافه داره که می‌تونی راحت به استریم خودت اضافه کنی.

مثلاً می‌تونی دونیشن‌ها، فالوئرها و سابسکرایبرها رو توی استریم نشون بدی. همینطور با یه سری تنظیمات از پیش آماده کارو برات خیلی راحت می‌کنه. پس اگه می‌خوای خیلی سریع و بدون دردسر استریم راه بندازی، Streamlabs OBS یکی از بهترین برنامه‌های استریم بازی برای توعه.

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

NVIDIA ShadowPlay: ضبط بی‌دردسر برای دارندگان کارت گرافیک انویدیا

اگه کارت گرافیک انویدیا داری، خوش به حالت، چون یه برنامه عالی به اسم NVIDIA ShadowPlay داری که خیلی خوب برای ضبط بازی‌ها ساخته شده. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های ضبط بازیه و چون مستقیماً از پردازنده گرافیکی انویدیا استفاده می‌کنه، کمترین افت فریم رو توی بازی تجربه می‌کنی. به زبان ساده، ShadowPlay بدون اینکه بخواد منابع سیستمت رو زیاد درگیر کنه، بازی‌هاتو با کیفیت بالا ضبط می‌کنه.

من همیشه پیشنهاد می‌کنم کسایی که کارت گرافیک انویدیا دارن از ShadowPlay استفاده کنن، چون هم کار کردن باهاش خیلی راحته و هم کیفیت ضبطش فوق‌العاده‌ست. البته قابلیت استریم هم داره، ولی برای استریم کردن حرفه‌ای شاید بهتر باشه از OBS یا SLOBS استفاده کنی.

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

XSplit: برای استریمرهای حرفه‌ای

یکی دیگه از برنامه‌های معروف برای استریم بازی XSplit هست. این برنامه بیشتر برای کسایی مناسبه که به دنبال یه پلتفرم حرفه‌ای‌تر برای استریم هستن. البته XSplit رایگان نیست و نسخه‌های پیشرفته‌ترش نیاز به اشتراک دارن، ولی اگه دنبال یه پلتفرم خیلی کامل با امکانات زیاد برای استریم حرفه‌ای هستی، می‌تونی به XSplit فکر کنی.

XSplit برای استریم به پلتفرم‌هایی مثل Twitch، YouTube و Facebook خیلی خوب کار می‌کنه و یه رابط کاربری ساده و راحت داره که باهاش می‌تونی به راحتی استریم رو مدیریت کنی. قابلیت‌هایی مثل تصویر در تصویر، افکت‌های متنوع و پشتیبانی از تعداد زیادی فرمت ضبط ویدیو، این برنامه رو برای استریمرهای حرفه‌ای به یکی از بهترین برنامه‌های استریم بازی تبدیل کرده.

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

Bandicam: ضبط بازی با کیفیت بالا

اگه بیشتر به ضبط بازی علاقه داری و نمی‌خوای زیاد به استریم بپردازی، Bandicam یکی از بهترین گزینه‌ها برای ضبط بازیه. این برنامه به خاطر کیفیت بالای ضبطش شناخته شده و می‌تونه ویدیوها رو با کیفیت 4K و تا 120 فریم بر ثانیه ضبط کنه.

یکی از مزایای بزرگ Bandicam اینه که فایل‌های ضبط شده حجم خیلی کمتری دارن، بدون اینکه کیفیتشون افت کنه. اگه سیستم قدرتمندی داری و می‌خوای بازی‌هات رو با کیفیت بالا ضبط کنی، Bandicam قطعاً یکی از بهترین برنامه‌های ضبط بازی هست که می‌تونی انتخاب کنی.

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

Twitch Studio: برای تازه‌کارهای Twitch

اگه تازه وارد دنیای استریم شدی و بیشتر توی پلتفرم Twitch فعالیت می‌کنی، Twitch Studio یه برنامه عالی برای شروعه. این برنامه توسط خود Twitch ساخته شده و مخصوص کساییه که تازه می‌خوان استریم رو شروع کنن. رابط کاربریش خیلی ساده و روونه و برای راه‌اندازی استریم به تنظیمات پیچیده‌ای نیاز نداری.

Twitch Studio بهت کمک می‌کنه تا سریع و راحت شروع به استریم کنی و حتی یه سری تنظیمات از پیش آماده هم داره که نیازی به سردرگم شدن توی تنظیمات نداری. البته اگه بخوای استریم حرفه‌ای‌تری داشته باشی، شاید بعدها به برنامه‌های پیشرفته‌تری مثل OBS نیاز پیدا کنی، ولی برای شروع Twitch Studio یکی از بهترین برنامه‌های استریم بازی هست.

بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی کدامند؟

حالا که چندتا از بهترین برنامه‌های ضبط و استریم بازی رو با هم بررسی کردیم، وقتشه که نظر شخصی خودم رو به عنوان یه کارشناس حوزه دیجیتال بگم. اگه بخوام خیلی خلاصه بگم، انتخاب بهترین برنامه استریم بازی بستگی به نیازت داره. اگه دنبال یه برنامه رایگان و با امکانات کامل هستی، قطعاً OBS Studio انتخاب اولته. ولی اگه تازه واردی و می‌خوای بدون دردسر استریم کنی، Streamlabs OBS می‌تونه گزینه بهتری باشه.

برای ضبط بازی هم اگه کارت گرافیک انویدیا داری، بدون شک NVIDIA ShadowPlay بهترین گزینه‌ست. ولی اگه دنبال کیفیت فوق‌العاده ویدیو هستی، Bandicam هم انتخاب عالیه. به طور کلی، توصیه من به همه گیمرها اینه که یه مدت با چندتا از این برنامه‌ها کار کنن و ببینن کدومشون با سیستم و نیازهاشون بهتر سازگاره.

نتیجه‌گیری

بهترین برنامه‌های استریم بازی و ضبط بازی هر کدوم ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن. مهم اینه که بدونی دقیقاً دنبال چی هستی و نیازهای خودت رو بشناسی. اگه قصد داری به طور حرفه‌ای استریم کنی یا ویدیوهای گیم‌پلیت رو با کیفیت بالا ضبط کنی، می‌تونی با یکی از این برنامه‌ها شروع کنی و بعداً بر اساس نیازت پیشرفته‌تر بشی.

اگه هم نیاز به یه سیستم گیمینگ قوی داری که بتونی بدون مشکل بازی کنی، استریم کنی و ضبط کنی، حتماً بهت پیشنهاد می‌کنم یه نگاهی به سیستم‌های گیمینگ ما توی لینک زیر بندازی. مطمئنم که می‌تونی بهترین انتخاب رو داشته باشی:

سیستم‌های گیمینگ آماده

حالا دیگه وقتشه که برنامه مورد نظرت رو انتخاب کنی و استریم یا ضبط بازی‌هات رو شروع کنی!

دیدگاهتان را بنویسید